logo
شرکت بنیان ارتباط سهند فرهیختگان کیش
شرکت بنیان ارتباط سهند فرهیختگان کیش

بهترین تکنیک های مدیریت پچ پنل

در سیستم های کابل بندی ساختاریافته، اتصال کامل شامل کابل، پچ پنل، خروجی دیواری و پچ کورداست که از تمام کارکردهای LAN حمایت می کند. تعداد کابل های ورودی و خروجی بقدری زیاد است که به راحتی می تواند باعث در هم ریختن کابل ها شود. پچ پنل نه تنها بعنوان کانکتور عمل می کند بلکه به مرتب کردن کابل ها به شکل منظم نیز کمک می کند. بنابراین چپ پنل دارای سازماندهی مناسب، سیستم کابل بندی قابل اعتمادی را برای همه کاربردهای شبکه و شبکه های آینده مهیا می کند.

چرا نیاز به مدیریت کابل های پچ پنل است؟

بهترین تکنیک های مدیریت پچ پنل

مهمترین علت آن است که پچ پنل در مرکز مدیریت اتصالات شبکه قرار دارد. وقتی لازم است سیم ها حرکت داده شوند، اضافه شوند یا تغییر کنند (MAC) مدیریت کابل های پچ پنل می تواند زمان و هزینه اجرای تغییرات فیزیکی در پچ پنل را کاهش دهد. به جز این موارد، مدیریت پچ پنل باعث امنیت فیزیکی برای اتصالات شبکه های حساس مانند لینک های فیبری و به حداقل رساندن زمان خاموشی شبکه می شود. نکته آخر اینکه زمانیکه نیاز به اتصال تعداد زیادی وسیله است، قابلیت مقیاس بندی دارد.

ظرفیت بالای راهکارهای مدیریت کابل مبتنی بر پچ پنل:

مدیریت کابل پچ پنل،شامل اجزای بسیاری است:چهارچوب فیبرنوری(نصب دیواری یا نصب ساختار رک) پچ پنل فیبرنوری ، ((LC,SC,ST,MTP,MPOو کاست فیبرنوری، پنل مدیریت عمودی یا افقی کابل یا مدیرکابل است.انواع متنوعی از ترکیبات متناسب با تقاضا منجربه افزایش مدیرت ظرفیت کابل بندی در کاربردهای مختلف می شود.

(۱) ساختاربندی نصب رک+ پچ پنل فیبر:

ساختار نصب رک همیشه با پنل آداپتور فیبر LC,SC,ST,MTP/MPO بارگذاری می شود تا مسیرعبوری جهت اتصال کابل بندی ساختار بک بون به بک بون یا بک بون به افقی را فراهم نماید.متناسب با تقاضاهای کاربردی،واحدهای مختلفی ازساختارفیبرمی توانند انتخاب شوند.بطورکلی یک U رک می تواند برای پشتیبانی از ۴FAPs تا ۹۶ فیبر،۲U تا ۱۹۲ فیبر و۴U تا ۲۸۸ فیبر کافی باشد.برای ظرفیت کابل بندی بالاتر،ترکیب ساختار فیبرو پچ پنل فیبر، مدیریت کابل فیبر مناسب با انطعاف پذیری و دسترسی آسان در مراکز داده را فراهم می نماید.

بهترین تکنیک های مدیریت پچ پنل

ساختار نصب رک+کاست فیبرنوری(۲)

علاوه برنصب و سوارنمودن پچ پنل نوری،ساختار نصب رک می تواند MTP-8 ،MTP-12 یا MTP-24 کاست نوری را جهت مهیاکردن اینترفیس بین کانکتورMTP روی ترانک و جامپرهای داپلکس LC برای اتصال سریع راه دور و مراکز داده درخود نگه دارد.این ویژگی نصب برای کاربردهایG10 تا G40 یا G 25 تا G 100 مناسب است.

بهترین تکنیک های مدیریت پچ پنل

منبع:

https://community.fs.com/blog/best-patch-panel-cable-management-techniques.html

دیدگاه‌ها (۰)

*
*